More

    Diferenta dintre supraponderalitate si obezitate

    Pentru a cunoaste diferenta dintre supraponderalitate si obezitate, este necesar sa se calculeze indicele de masa corporala (IMC). Aceasta masuratoare se calculeaza impartind greutatea la patratul inaltimii. Conform acestui indicator, o persoana este supraponderala daca IMC este mai mare de 25 si obeza daca este mai mare de 30.

    Obezitatea si excesul de greutate pot cauza diverse complicatii de sanatate, cum ar fi probleme cardiace si de circulatie, colesterol si tensiune arteriala crescute, probleme respiratorii, artrita, probleme hepatice, probleme de fertilitate si, in cazuri extreme, diabet si cancer.

    Care este diferenta dintre excesul de greutate in copilarie si obezitate?

    Pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 5 si 19 ani, diferenta dintre supraponderalitate si obezitate este urmatoarea:

    Excesul de greutate in copilarie este IMC pentru varsta cu mai mult de o abatere standard peste mediana stabilita in Standardele OMS de crestere a copiilor, iar obezitatea este mai mare cu doua abateri standard peste mediana stabilita in Standardele OMS de crestere a copiilor .

    Proportia baietilor si fetelor peste 5 ani care sunt supraponderali sau obezi creste la 1 din 3. Principala problema de nutritie pe care o sufera fetele si baietii intre 6 si 11 ani este prezenta ambelor boli, obezitatea si supraponderalitatea.

    Cum stiu daca copilul meu este supraponderal?

    Indicele de masa corporala (IMC) este utilizat pentru a diagnostica obezitatea infantila. Un copil este supraponderal atunci cand IMC este peste percentila 85 si obez daca este peste percentila 97.

    Pentru a diagnostica obezitatea la copii trebuie luate in considerare varsta si sexul; prin urmare, obezitatea infantila este clasificata in functie de percentilele de greutate si inaltime. Astfel, atunci cand greutatea unui copil, pentru varsta, sexul si inaltimea lui, este in percentila 97, acesta este obez, iar daca este intre 85 si 97, este supraponderal.

    Cum sa combatem supraponderalitatea si obezitatea?

    Diferenta dintre supraponderalitate si obezitate pentru a le combate

    Daca sunteti obez sau supraponderal, este important sa mergeti la un profesionist pentru a stabili cel mai potrivit plan pentru dvs. Cu toate acestea, puteti incepe cu aceste obiceiuri sanatoase pentru a lupta impotriva obezitatii:

    • Stabiliti obiective realiste

    In functie de varsta, structura corpului si alti factori, cum ar fi indicele de masa corporala ideal, ar trebui sa-ti stabilesti ca obiectiv o greutate sanatoasa: una care sa-ti permita sa te bucuri de o sanatate buna si, prin urmare, de o calitate mai buna a vietii.

    • Aveti grija de dietele minune

    Nu aveti incredere in metodele care promit rezultate spectaculoase pe termen scurt si cu putin efort; Ele va pot dauna atat sanatatii, cat si buzunarelor. In plus, aceste tipuri de diete tind sa sporeasca efectul de rebound, odata ce sunt abandonate.

    • Pune-te in mainile profesionistului potrivit

    Nimeni mai bun decat un specialist nu va sti sa va sfatuiasca cel mai potrivit tip de dieta pentru dvs. si, in plus, sa va motiveze astfel incat sa nu renuntati inainte de a atinge scopul.

    • Nu te grabi

    Pierderea in greutate este o cursa pe distante lungi. A o face intr-un mod sanatos presupune sa slabesti o jumatate de kilogram pe saptamana, astfel incat organismul sa asimileze reducerea consumului de energie.

    • Nu renunta la nicio mancare

    O alimentatie sanatoasa trebuie sa includa alimente din toate grupele si sa includa toti nutrientii necesari functionarii optime a organismului. Din acest motiv, ar trebui sa fie bogat in fructe si legume, putin proteine, chiar si grasimi, desi mai usor, si carbohidrati cu indice glicemic scazut.

    • Nu sari peste nicio masa

    Trebuie sa mananci cel putin cinci mese pe zi, pentru ca senzatia de satietate sa impiedice temuta gustare.

    • Interzice alcoolul din viata ta

    Ofera nu mai putin de sapte calorii pe gram, mai mult decat carbohidratii sau proteinele. In schimb, bea multa apa zilnic.

    • Fii activ

    Cresterea consumului de energie este esentiala pentru a pierde in greutate. Pentru a realiza acest lucru, fugi de un stil de viata sedentar si incurajeaza-te sa mergi un timp in fiecare zi sau sa folosesti scarile in loc de lift.

    • Nu sari peste somn

    S-a observat ca somnul este esential pentru a tine greutatea la distanta si pentru a nu lua in greutate. Adultii au nevoie de intre 7 si 8 ore de somn noaptea.

    Amintiti-va ca diferenta dintre supraponderalitate si obezitate este o piesa fundamentala pentru a determina procesul pe care trebuie sa-l urmati pentru a avea grija de sanatatea dumneavoastra si a familiei dumneavoastra.

      Cele mai noi articole

      Din aceeasi categorie